21.11.2013

Jatkoa viime numerosta…

Ihan ensimmäiseksi lämpimät kiitokseni teille kaikille kannustavista kommenteistanne!

Laitoinhan minä vihaisen sähköpostin sinne työkkärin ”ystävälleni” ja kysyin, että MINKÄ TAKIA avoimesta paikasta ei ilmoitettu minulle ajoissa ja milloin se oikeastaan oli tullut hakuun?!!! Ja että kuka on minun vastuuvirkailijani??? Sain vastauksen, että paikka oli ilmoitettu TE-toimistoon jo kuukausi sittten! Syytä, miksi mulle ei paikasta ajoissa ilmoitettu, ei tuo rouva kertonut. Ja vastuuvirkailijaa ei minulle voi ilmoittaa, ”koska työnvälityksen puolella työnhaku on omatoimista ja verkkopalvelujen käyttöä”. Toistan tässä taas itseäni, mutta WTF??: Mitä varten koko TE-toimistoa sitten tarvitaan, jos sen ei ole tarkoituskaan auttaa työnhaussa? Noita palkkatukipaikkoja kun ei verkossa ilmoitella kaikelle kansalle vaan ne kulkevat vain virkailijoiden käsien kautta. Sitten sain muuten tältä ystävä-tuttava-mikä-lie-virkailijalta tiedokseni vielä kaksi muuta palkkatukipaikkaa, jotka olivat myös minulle sopivaisia alaltaan, no JEE! Ja vieläpä aivan tuoreita tapauksia, johan riemu repesi, ehkä nyt jo onnistaa! J  Eiku anteeksi väärä hälytys. Kun ehdin juuri ilahtua noista uusista mahdollisuuksista, tulikin taas tuolta rouvalta sähköpostia: Sorry, mutta nuo paikat onkin tarkoitettu vain alle 30-vuotiaille, ei koskekaan sinua! Ihan alkoi tuntua, että haluaako hän kiusata minua aivan tahallaan, näyttää, että kyllä meillä niitä työpaikkoja löytyy, mutta EI SINULLE.

Että tämmöinen oli se tapaus. Rauhoitan nyt jo mieleni tuolta ja jatkan omatoimista työnhakua ja verkonkäyttöä ihan entiseen malliin ilman mitään TE-toimistojen ns. apuja. Sain minä tuosta kokemuksesta ainakin sen hyödyn, etten enää tarvitse edes teeskennellä mitään ystäväntapaista tuon henkilön kanssa, joka koko sotkusen järjesti. Eihän tuo nyt niin maatakaatavaa kuitenkaan ollut, tässä ollaan elossa ja terveenä ja alankin nyt touhuta viikkosiivousta. Täällä haisee ihan koiranp**a, Tarmolla on ollut masu kuralla jo pari päivää ja yöllä on tullut kuraläjiä pitkin lattioita. Onhan nuo läjät tietysti siivottu, mutta minun nenässä vain ihmeellisesti vielä haju tuntuu, yök.

8 kommenttia:

  1. Anonyymi21.11.13

    Hyvä asenne! Nyt on parasta unohtaa koko akka ja suunnata katse kohti uusia pettymy... siis tarkoitan uusia tuulia!
    Tunnen jo nenässäni sen hajun;)
    Täällä sataa lunta!! Jippii!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, eiku leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä :D

      Poista
  2. Kyllä mä kauhian pettynyt olen tähän elämänmenoon. Sie haet töitä uuvuksiin asti ja minä teen työtä uuvuksiin asti. Kun saan breikkiä joudun pelaamaan etten joutuisi heti uudestaan töihin. Eikä kyseessä ole suinkaan minun ainutlaatuinen persoonani vaan väärä ammatinvalinta. Enkä ole sitten putkimies.... pitäisiköhän alkaa sille niin saisi hyvän palkankin? hmph hmph Eihän niillä ole juurikaan ilta tai yötöitäkään. Vissiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Elämä ei ole oikeudenmukaista ;)

      Täytyy tosian harkita tuota putkimieheksi rupeemista.

      Poista
  3. Hyvä sinä! Syytähän se eukko ei tietenkään voinu kertoa, kun se oli pelkkä kiusanteko... toivottavasti sitä edes vähän hävetti.
    Pysy kaukana mokomasta.

    Tarmo parka... masu pipinä. Hiilitabletteja? Sitten on mustaa kuraa joka paikassa :) mutta Canikur on ainakin meillä tehonnut hyvin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tarmolla meni onneksi yhdessä päivässä ohi tuo kuratauti. Se aina haamii suuhunsa kaikki tuolta polkujen varsilta, joten ei ihme, että välillä on ruikulilla. Laitan tuon Canikurin korvan taakse (siis itselleni, en Tarmolle).

      Poista
  4. Mokomakin kiusantekijä, hyvä että pistit vähän hiekkaa rattaisiin, eihän tuollaista kiusantekoa voi sietää.
    Kurjaa Tarmon mahatauti. Joko se helpottaa? Keitä maustamatonta kanaa ja riisiä, niin maha pääsee rauhoittumaan. Ostan kanapaloja ja keitän ne ja sitten pilkon riisin joukkoon ja keitettyä vettä päälle. Muista pestä ruokakuppi hyvin, ettei pöpöt siirry kupin kautta. Minä pääsin hajusta pesemällä ensin pesuaineella (tolu ja mäntysuopa) ja pyyhkimällä lopuksi etikkaisella rätillä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se tauti meni onneksi yhdessä päivässä ohi. Pistän muistiin tuon ruokaohjeen vastaisuuden varalle, nimittäin ihme, ettei Tarmo ole useamminkin maha kuralla, kun se tuolla metsässä ja polkujen varsilla tönkii kaikkea ja syö varmaan välillä siellä ihan silkkaa kakkaakin, kun en ehdi huomata. Tuo etikalla pyyhkminen on myös hyvä vinkki, kiitos! Olen aina ensin pessyt Tolulla ja sitten suihkuttanut päälle sellaista lemmikkikaupasta varta vasten ostettua hajunpoistajaa. Ihan turha rahareikä se siis.

      Poista